vrijdag 5 april 2013

Ontluikend voorjaar

Ja het gaat heel langzaam maar het lente-weer komt eraan. Afgelopen week dacht ik al dat er eindelijk een einde zou komen aan deze lange winter. De katten beginnen namelijk behoorlijk te verharen en de kippen hadden hun ren 'omgespit'. Ook leggen de kippen in ene ongelofelijk veel eieren. De lente moet in aantocht zijn en gelukkig laat buienradar het nu ook zien.

In januari had ik al eens wat spinazie (Sharan) in de kas gezaaid, dit is langzaam gegroeid maar nu begint het al wat te worden.

Afgelopen woensdag heb ik ook voorgezaaid in het kasje; sla wonder der vier jaargetijden, andijvie, snijbiet, rode bietjes en prei. In het kasje is het namelijk al een beetje warm en buiten heeft toch nog  geen zin om te zaaien.

In februari heb ik spinazie en rucola gezaaid onder een tunneltje, ook dat groeit. Dit zal volgende week wel hard gaan. Verder hebben we afgelopen najaar nog nieuwe kippen gekocht, die had ik nog niet laten zien:


Ik wens jullie allemaal een fijn weekend!

7 opmerkingen:

  1. prachtige kippen zeg! erg mooi. Ik heb vandaag de aardbeien gehaald en morgen mijn 2e kas opzetten....langzaam komen we op gang.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het groeit al goed bij jou! Mooi.

    Mooie kippen, mijn droom is ook een paar kipjes. Ik vind ze zo leuk!! Dat kakelen klinkt altijd zo gezellig. Gelukkig hebben we hier aan 2 kanten buren met kippen, dus.....

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er goed uit. Nog even en je kunt oogsten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat we eindelijk aan de slag kunnen met onze zaaisels!Nu de temperatuur nog iets omhoog.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat groeit het al lekker he, als het een paar dagen wat warmer is! Wat een mooie kippetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooierds (de kippen)! bij jou groeit er in elk geval al meer dan bij mij :)

    BeantwoordenVerwijderen

  7. Driver Epson L5190 made especially as a multifunction printer equipment, either pictures or works, papers and also functions shared by these printers not just racked up yet there is likewise an attribute of the scanner as well as copy however with innovative requirements make this printer really trustworthy in issues of printing.

    BeantwoordenVerwijderen